Wednesday, March 17, 2010

Aku Sedey, Bukan itu sebenarnya

Salam bahagia,

Sambung kite hal semalam. Ala yang aku pening, loya tapi tak muntah tu.

So aku dah permission tuk balik awal coz kesihatan aku makin teruk. Sambil drive balik tuh, bole berhenti tepi jalan muntah plak. Nak tunggu sampai clinic jauh sangat aku pun berhenti jelah kat tepi jalan nie.

So sampai clinic, pas nak daftar segala mak neka bagai. Aku duk betul2 depan tv bawah kipas. Hah ko, disebabkan terbuai dek angin kipas tu, kau leh tertido sekejap. Sampai nurse kejutkn aku bangun lagi. Pening punye penangan kan.

Masuk jumpe Dr Ravi, lepas dia check itu check ini, bersoal jawab plak. Then check sana sini balik. Confirm mengatakan aku tak pregnant pun. Aku cume kene hypertension sket. Ala, sedeynya tak terkata, ingatkan pregnant dah aku nie.

So dengan muke sedey + mengantuk aku kuar dr bilik doctor. Jap tu mrBig call tanye, cam ne result? Bile aku cakap xde, suara dia trus tukar jadi sedey gak. Ala nak buat cam ne x de rezeki kan. Sabo jelah kan.

So aku dibekalkan dengan ubat2 untuk kurangkan hypertension aku tuh. Kena makan ini, kene makan itu, kene jaga makan. But yang penting Dr Ravi pesan, tolong jangan terlalu stress, takut nanti aku boleh kene darah tinggi plak. So far medical record aku suci dari penyakit2 kronik.

Pas tu, sampai umah makan bubur sket makan ubat then trus tido. Ingatkan boleh tido, rupanye hp plak kring krong, macam2 org telefon plak. Ish kacau betullah. Last2 tertido gak aku tanpa hiraukan segala mak neka bunyi yang ade kat sekeliling aku

Kepada kengkawan yang komen2 tu, semuanya salahlah. Nak buat cam ne kan. Kenelah cuba dan cuba lagi okeh. Terima kasih di atas sokongan anda semua.

12 comments :

Unknown said...

dah2 jangan nanges nant akupun sedih tau...sebab kita serupa...dah2...

cik helena said...

ala kakak..sedih pulak saya baca,kaka tenang eh.,.nanti ade lah rezeki tuh..

heal soon yah!

Cik Lily Putih said...

@Bean
kite serupaaaaa..

@CikHel
orite no prob!

Natasha said...

kita sekapal lily:(.......... aku pon nanes tetiap bulan

Liza said...

Insyallah, kalau ada rezeki tak ke mana, smoga cepat sembuh

toughcookie said...

i tatau nak cakap apa sebab takut salah cakap :(

apa2 pun, take care of your health ok. missed you at the lunch Kak Ros belanja haritu...

AJ said...

get well soon cik lily...

Faridrashidi said...

Salam,

semoga anda sihat ya..

http://www.faridrashidi.com

Cik Lily Putih said...

@Tasha
sesamelah kite bersabolah ye

@Liza
thks liza. sentiasa bersabar nie

@Juan
miss u a lot tau!

@eyriqazz & Farid
thks bro

HaniFadil said...

alahai cik lily, ikut nasihat doktor tu ye.. jangan tension2..

Cik Lily Putih said...

@Asmahani
baik mak!

Outdoor Furniture said...

sebenarnya udah seminggu aku libur dari kampus dan hari ini itu merupakan hari ketiga sebelum UAS entah kenapa aku belum baca apa2 padahal biasanya aku panik bgd menjelang mau uas tuh padahal bahan belajar udah ada dan tinggal