Wednesday, January 20, 2010

Astro Byond Bloggers Nite


ermm aku rasa akulah yang paling last update pasal event nie. aku tengok geng2 bloggers lain dah buat pun entry pasal nie, cume aku je yang belom. Korang tau pasal ape? Pasal gambo2 yg aku amik ari tu dr camera aku, ntah cam ne aku boleh terdelete. Bongok kan! Dah lah nak amik gambo punyalah susah dengan senang ati aku leh boleh delete plak. Uisk! sesuatu perkara yang amat bodoh sekali dapat aku katakanlah.

Nasib baik lah my hero, Daydeck86 email gambo kat aku dan aku cilok dr beberapa blogger lain. Credit kat korang tau.

Ceriteranya berbunyi begini :-


Pada 13hb Januari lepas bersamaan Rabu malam, aku dengan terkocoh-kocohnya dari opis di Cyberjaya trus ke Modestos Seri Hartamas. Korang tau aku sampai kul berape? Kul 6pm tau tak, pukul 6. Korang jangan nak gelakkan aku plak, actually aku takut jem & lambat sampai. Sampai staff nuffnang cakap akulah orang yang paling awal sampai. Sementara nak tunggu kul 7.30pm, aku lepak kat KFC sambil berwiffi di situ.


So around 7.15pm aku check in kat Rain Club lobby. Pas check2 nama, dapat lah goodies dari astro. Pas tu plak kene tulis resolution aku untuk tahun baru nie. Masuk2 gelap, banyak plak tv2 kat stage tuh, dah lah aku tak kenal sesape, nasib baik ternampak K Ina KL & Aus. So tegurlah diorg nie pas tu trus duduk semeja. Then datang plak Amy, Daydeck and Byzura. Lepaklah ktorg semeja sekali. Borak punya borak datang lagi plak, Bean, Matjoe,Tini, Jard. So penuhla meja ktorg nie. Yang borak ade, yg tukar2 url, yg camwhore, pendek kata mcm2lah yg dibuat sementara tunggu opening ceremony nie.


Rupanyer malam tu, ktorg nie diantara 200 bloggers yang diberi peluang 1st time tengok Astro Byond HD commercial adv nie. Seronok gak lah sangat, kagum pun ade, bangga pun ade gak lah. MC for the event is Aanont Wathanasin ala host Deal or No deal gameshow tulah.


Pas tu COO Astro Byond, Mr Henry Tan bagi speech everything pasal Astro Byond nie, bile dia bagitau itu ini then barulah aku faham apa dia Astro Byond nie. Pas tu plak ktorg dipertontonkan buat pertama kali nie Astro Byond commercial adv nie, lebih kurang 2.30minit mulut aku ternganga gak lah. Siap diorg repeat for 2nd time lagi. Pas tu plak ade slot for top bloggers, diorg pun dah masuk dalam Astro Byond HD nie tau.


Ermm makan time, nasib baik meja yang ktorg dekat dengan buffet table. So k ina KL cakap baik cepat, nanti ramai so tanpa berfikir panjang straightlah ktorg beratur reramai sekali semeja. Makanan not bad, menu western, simple tapi sedap oooo. Sambil makan nie, sempat lagi borak2, amik2 gambo makanan plak.


MC announce ada game plak pas makan, so dia nak 20 groups consists of 5 bloggers. So cepat2 aku ajak Daydeck, Bean, Aus, Matjoe bagi nama kat MC. Berebut2 lah ktorg dengan orang2 lain kat stage yg sempit tuh.
Ktorg diberi task untuk menyelesaikan misteri pembunuhan yg berlaku kat situ. So berusahalah ktorg nie utk selesaikan kes nie. Yang menyangkung ade, yg menelek ade, yg amik2 gambo, yang tukang pegang pen & kertas ade akulah tu hehehe. Last team lain iaitu Team Kenny menang dulu. Actually susah gak tau nak cari jawapannya, sebab ape susah, sebab hadiahnya adalah Astro B.yond set, a 32" LG HDTV plus a one year subscription to Astro B.yond until December 2010. Ala kalau korang nak main game nie, korang masuk je kat facebook astro, dalam tu semua details ade.



So event dah abis, tapi ktorg tak balik lagi tau. Sibuk bergambo2 beramai, bergambo dengan top bloggers such as GTO, Fara,  Redmummy , Nara dan lelain lagi lah. Tak lupa gak ktorg bergambo reramai kat luar Modesto's, sampai sesape je yang lalu situ, semua pandang dan senyum kat ktorg.



Memang happy la malam tu. Thank to Nuffnang and Astro.

3 comments :

Aidi-Safuan said...

mak aih...sedeyh gler boleh terdelete gambar. anyway, good luck!

Cik Lily Putih said...

memang la sedey oooo... nasib baik ade kengkwn yg membantu tau.. thks to them!

Matjoe said...

camner leh terdelete nih. xpe janji link ke blog aku ada